Keola introduceert connected e-bike: altijd in verbinding
Gepubliceerd op 19 januari 2017

Keola introduceert connected e-bike: altijd in verbinding

‘Dit wordt een revolutie in fietsenland’

Lekker fietsen in de buitenlucht en tegelijkertijd nuttige fietsinformatie delen met je vrienden, de leverancier van je tweewieler en in de toekomst zelfs je huisarts. Met de komst van het Keola Connected Bikesysteem, binnenkort verkrijgbaar bij Keola Elektrische Fietsen Nederland, wordt het werkelijkheid. Keola-directeur Victor Weng spreekt van ‘een revolutie in fietsenland’.

Dankzij de speciaal ontwikkelde ‘alles in één-app’ op de mobiele telefoon, bluetoothmodules in het frame van de fiets en een gemeenschappelijke cloud staat de eindgebruiker van de fiets direct in verbinding met bijvoorbeeld de leverancier en andere fietsers. De app registreert én communiceert. Dat brengt voor alle betrokken partijen diverse voordelen met zich mee.

Fietsen kunnen binnenkort hun prestaties delen via social media en daarmee hun vrienden stimuleren om mee te doen. Dit kan door een persoonlijk profiel aan te maken, doelen te behalen en door fietsroutes te beoordelen. Weng: ‘Zo stimuleer je anderen om ook te gaan fietsen en dat geeft jezelf, naast je fysieke inspanningen, ook nog eens positieve energie.’ De app bevat een geavanceerde ‘cockpit’ waarin persoonlijke fietsgegevens, zoals snelheden, afstanden en routes, worden bijgehouden. Ook precieze plattegronden met navigatie, lokale weersverwachtingen en een anti-diefstaltool zijn in de app geïntegreerd.

Onderhoudsproces versimpelen
Het Keola  Connected Bikesysteem versimpelt tevens het onderhoudsproces van de fiets. Voorbij is de tijd dat je je fiets bij een technisch defect alleen maar naar een fietsenmaker kunt brengen. Dankzij het Keola Connected Bikesysteem kun je rechtstreeks in contact komen met een technicus van de leverancier, die je op basis van de binnenkomende gegevens over de staat van de fiets nauwkeurig van advies kan voorzien. Ook de leverancier beschikt namelijk over een app waarop de informatie over de e-bike bijgehouden wordt.

Weng: ‘Heel handig. Stel je voor dat je een x-aantal gereden kilometers bereikt waarbij een onderhoudsbeurt aangeraden wordt. Of de accu raakt op. Dan kan de fietsleverancier dat via de app communiceren.’ Net als bij een reparatie aan de voorruit van je auto, die op je werkplek wordt gemaakt, kan de leverancier de reparatie of onderhoudsbeurt uitvoeren op de plek die je opgeeft. Zodat je niet op een vrije zaterdag naar de fietsenmaker hoeft en je bovendien je fiets niet kwijt bent. Klaar terwijl je werkt!

Binnenkort  zijn de eerste connected e-bikes bij Keola Nederland te verkrijgen. Weng: ‘Wij richten het systeem op maat in.' Hij heeft hoge verwachtingen. ´De Keola Connected e-bike zal in heel Nederland opduiken.'

Keola BV

Euroweg 27
3825 HA Amersfoort
+31 (0)85 4833 255
info@keola.nl


KvK-nummer:
62441175
BTW-nummer:
NL806684586B01

Algemene voorwaarden  |   Disclaimer